Procesul de alăturare

1. Cine poate fi membru candidat al Camerei Consultanților Fiscali din Moldova?

Membru-candidat al Camerei Consultanților Fiscali din Moldova poate fi orice persoană fizică (înregistrată în ordinea prevăzută de legislația în vigoare) și/sau juridică, care practică activitatea de consultanță fiscală, analiză și expertiză economico-financiară, audit, evidență contabilă și/sau activitate de servicii juridice în domeniul respectiv (inclusiv de reprezentare în instanțele judecătorești), care susține scopurile și misiunile Asociației, respectă procedurile de primire și corespunde criteriilor de membru-candidat, stabilite de Regulamentul cu privire la atribuirea statutului de membru candidat și membru activ al Asociației Patronale “Camera Consultanților Fiscali din Moldova”, aprobat prin hotărârea Consiliului administrativ CCF, Procesul verbal nr. 2 din 21.11.2023

Procedura de aderare în calitate de membru candidat

  • Persoanele urmează să depună Cererea de aderare la Asociație1

  • Cererea de aderare la Asociație în calitate de membru candidat se depune:

    • în format fizic, la sediul Asociației Patronale „Camera Consultanților Fiscali din Moldova”, cât și la subdiviziunile acesteia, în zilele lucrătoare;

    • în format electronic, prin intermediul e-mailului la adresa electronică oficială a Asociației [email protected], cu respectarea prevederilor legislației în vigoare aferente semnăturii electronice și documentului electronic.

  • În termen de până la 20 de zile lucrătoare din momentul recepționării Cererii de aderare în calitate de membru candidat, Președintele Consiliului administrativ stabilește data ședinței membrilor Consiliului administrativ, pentru a examina chestiunea cu privire la acordarea titlului de membru candidat.

  • Secretariatul Consiliului administrativ va comunica persoanei ce a depus cererea, despre ora, locul și data, unde va avea loc ședința Consiliului administrativ, aferentă chestiunii atribuirii statutului de membru candidat, la care acesta din urmă, este obligat să se prezinte. Comunicarea între Consiliului administrativ a CCF și persoanele care au depus Cererea de aderare în calitate de membru candidat, se exercită numai prin intermediul adresei electronice oficiale a Asociației [email protected] și adresei electronice oficiale a entității indicate de către aceasta în cererea respectivă.

  • Neprezentarea la data, ora și locul comunicat de către secretariatul Consiliului administrativ al CCF, unde va avea loc examinarea Cererii de aderare în calitate de membru candidat, constituie temei pentru a refuza aprobarea cererii depuse, sau fiind pasibilă de-a fi scoasă de pe ordinea de zi a Consiliului administrativ, în cazul în care membrii consiliului au fost informați, cu cel puțin cu o zi (lucrătoare) înainte de ședința preconizată, despre imposibilitatea prezentării candidatului din motive justificate (boală, deplasare neprevăzută, etc.).

  • Ședințele de examinare a Cererilor de aderare în calitate de membru candidat pot fi petrecute de către membrii consiliului și persoana care a depus cererea de aderare în mod offline și/sau în mod online prin intermediul platformelor de comunicare.

1 Depunerea unui model de Cerere de aderare în calitate de membru candidat, altfel decât cel aprobat prin Regulament, precum și depunerea în format electronic, fără respectarea legislației privind semnătura electronică și documentul electronic,nu se examinează de către membrii Consiliului administrativ al Asociației Patronale “Camera Consultanților Fiscali din Moldova”, fiind lăsată fără răspuns.

 2. Cine poate fi membru activ al Camerei Consultanților Fiscali din Moldova?

Calitatea de membru activ al Camerei Consultanților Fiscali din Moldova este pasibilă a fi atribuită:

  • membrilor care au un stagiu activ în cadrul Asociației în calitate de membru – candidat nu mai puțin de un an calendaristic;

  • persoanelor fizice (înregistrate în ordinea prevăzută de legislația în vigoare) și/sau persoanelor juridice ce practică activitatea de consultanță fiscală, audit, evidență contabilă sau alte activități din domeniul fiscal, economic, financiar sau juridic, care intervin cu contribuții importante, sau sprijin tehnic, organizatoric și logistic la susținerea activității Asociației, pentru obținerea scopurilor trasate din Statutul CCF.

Procedura de aderare în calitate de membru Activ

  • Persoanele urmează să depună o Cerere de aderare la Asociație1.

  • Cererea de aderare la Asociație în calitate de membru activ se depune:

    • în format fizic, atât la sediul Asociației Patronale „Camera Consultanților Fiscali din Moldova”, cât și la subdiviziunile acesteia, în zilele lucrătoare;

    • în format electronic, prin intermediul e-mailului la adresa electronică oficială a Asociației [email protected], cu respectarea prevederilor legislației în vigoare aferente semnăturii electronice și documentului electronic

  • În termen de până la 20 de zile lucrătoare din momentul recepționării Cererii de aderare în calitate de membru active, Președintele Consiliului administrativ stabilește data ședinței membrilor Consiliului administrativ, pentru a examina chestiunea cu privire la acordarea titlului de membru active.

  • Secretariatul Consiliului administrativ va comunica (prin intermediul adresei electronice oficiale a Asociației [email protected] și adresei electronice oficiale a entității) persoanei ce a depus cererea, despre ora, locul și data, unde va avea loc ședința Consiliului administrativ, aferentă chestiunii atribuirii statutului de membru activ, la care acesta din urmă, este obligat să se prezinte.

  • Neprezentarea la data, ora și locul comunicat de către secretariatul Consiliului administrativ al CCF, unde va avea loc examinarea Cererii de aderare în calitate de membru activ, constituie temei pentru a refuza aprobarea cererii depuse, sau fiind pasibilă de-a fi scoasă de pe ordinea de zi a Consiliului administrativ, în cazul în care membrii consiliului au fost informați, cu cel puțin cu o zi (lucrătoare) înainte de ședința preconizată, în ordinea prevăzută de pct.3.4 din prezentul Regulament, despre imposibilitatea prezentării candidatului din motive justificate (boală, deplasare neprevăzută, etc.).

  • Ședințele de examinare a Cererilor de aderare în calitate de membru activ pot fi petrecute de către membrii consiliului și persoana care a depus cererea de aderare în mod offline și/sau în mod online prin intermediul platformelor de comunicare.

1 Depunerea unui model de Cerere de aderare în calitate de membru activ, altfel decât cel aprobat prin Regulament, precum și depunerea în format electronic, fără respectarea legislației privind semnătura electronică și documentul electronic,nu se examinează de către membrii Consiliului administrativ al Asociației Patronale “Camera Consultanților Fiscali din Moldova”, fiind lăsată fără răspuns.